09152024Huvudnyheter:
Senaste kommentarer

(s) använder "Barbie"metoder i sin EU-valkampanj

EU-valskampanjen har dragit igång.

Socialdemokraternas huvudaffisch har en bild på Barbie x 2. 
Förlåt det är två retucherade bilder av Mona Sahlin och Marita Ulvskog, visar det sig när jag tittar närmare. Budskapet är förändring. För mig blir det lite dubbelt. Innebär det facelift eller manipulering av bilder? Är det någon annan förändring man avser? 
Jag skulle önskat att man hade haft ärliga bilder av dessa två ledande  socialdemokratiska företrädare. För det är väl inte så att man försöker framstå som vackrare än man är och därigenom hoppas att vinna röster?
Ett annat alternativ är att det kommer en affisch med Ken x 2. Detta är kanske en del av en hemlig kampanjstrategi uttänkt av  den biträdande partisekreteraren Stefan Stern? 
Man man hur lämpligt  det är att se politiker som filmstjärnor.
Jag trodde i min enfald att man röstade på innehållet i personerna och inte på förpackningen.
En annan fråga är vilken människosyn som ligger bakom denna typ av valaffischer?
Andra media: Svd, Aftonbladet, DN,

Vad händer nu?

Senaste artiklarna

Lämna ett svar

Lämna en kommentar